.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخريب یک بقعه جعلي دیگر در گیلان
اين بقعه به قدمگاه آقا سيد پنجعلي معروف بود كه اهالي منطقه بر اين عقيده بودند كه روزي يك آدم مهم و بزرگ در اين مكان نماز گزارده است و به همين منظور اين مكان را تبديل به ...
 تخريب یک بقعه جعلي دیگر در گیلان

مدير كل اوقاف و امور خيريه گيلان از تخريب يك بقعه جعلي در اشكورات رودسر خبر داد.

به گزارش شمال نیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد كاظم مير‌حسيني اشكوري در گفتگو با  فارس در رشت افزود: براي تخريب اين بقعه جعلي روز دوشنبه در اشكورات رودسر اقدام شد.
وي اظهار داشت: اين بقعه به قدمگاه آقا سيد پنجعلي معروف بود كه اهالي منطقه بر اين عقيده بودند كه روزي يك آدم مهم و بزرگ در اين مكان نماز گزارده است و به همين منظور اين مكان را تبديل به زيارتگاه كرده بودند.
ميرحسيني اشكوري ادامه داد: پس از بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد كه در اين مكان چنين چيزي صحت نداشته و اين بقعه بدون اينكه قبر كسي باشد به زيارتگاه مردم تبديل شده است.
وي تصريح كرد: اين دومين بقعه مجهول‌الهويه است كه تخريب مي‌شود و نخستين آن بقعه آقا سيد حسين بازكيا گوراب لاهيجان بود كه دو ماه قبل تخريب شد.
ميرحسيني اشكوري با تاكيد بر ضرورت برخورد با هر‌گونه خرافه‌پرستي در گيلان اظهار داشت: مقابله با خرافه‌پرستي در استان ادامه دارد و بقعه‌هاي جعلي تخريب مي‌شوند.
مدير كل اوقاف گيلان خاطر‌نشان كرد: در گيلان به اندازه كافي امامزاده و بقعه‌هاي شناسنامه‌دار وجود دارد و نيازي به خرافه‌پرستي نيست.
به گفته وي در گيلان حدود يك هزار بقعه وجود دارد كه 50 درصد آن فعاليت خوبي دارند و 10 بقعه نيز از پردرآمدترين بقعه‌هاي استان هستند كه شامل امامزاده ابراهيم (ع) شفت، بقعه متبرك امامزاده هاشم (ع)، سيد جلال‌الدين اشرف (ع) برادر گرامي امام رضا (ع)، امامزادگان آستارا، داناي علي، سيد محمد نجفي انزلي، بقعه آستان سفيد لنگرود، بي‌بي حوريه انزلي و محمد حنفيفه لوشان است.
ميرحسيني اشكوري همچنين از وجود 18 هزار موقوفه و رقبه در استان خبر داد و بيان داشت: يك سوم موقوفات گيلان در تصرف عدواني است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.718 seconds.